Volg ons  op facebook Volg ons op youtube Volg ons op hyves
Afghaanse Jongeren Organisatie Khorasan

Go Back   Forum Afghaanse Jongeren Organisatie Khorasan - سازمان جوانان خراسان > Discussies > Filosofie, Politiek & Samenleving

Filosofie, Politiek & Samenleving Waarom politiek? Waarvoor en waarom hebben we een politiek systeem nodig. Welke systemen zijn er en hoe werken deze systemen? Hier kun je over politieke onderwerpen discussi?ren en eventueel korte informatieve stukjes schrijven over deze thema.

Reply

Thread Tools
Old 02-12-2008, 03:00 PM
shakila bahar shakila bahar is offline
Junior Member

Nasrin:
"Maar oke,u hebt kritiek op de dames die hier lid zijn en gaat er glijk vanuit dat ze allemaal afghaans zijn(weer snelle conclusie getrokken)"

Nasrin: Ik ben helemaal blij voor u dat u uit de kast ben gekomen en heb er bewondering voor dat u het binnen de Afghaanse cultuur bekend maakt als Afghaan zijnde,ook al is het misschien enkel electronisch"

Waarom denk je dat Sabour afghaan is? is het niet een voorbarige conclusie???
Nu ben je me wel een verklaring schuldig.

"Maar mocht u ooit de ware vinden of als u die al hebt gevonden en besluiten om ergens uit verwegistan een kind vandaan te adopteren onder de norm van: ” ik heb ook recht op een kind en dat kind zal het hier bij mij beter hebben” of op een ander manier een kind willen om een gezin gevoel te krijgen en het gevoel hebben dat u de zelfde rechten hebt als een heteroseksuele koppel/gezin"

Dit is het hoogte punt van hypocrisie. Meer kan ik niet zeggn. ga nu niet een slappe excuse brengen van normaal negeer ik zo'n opmerking want we weten al wat dat beteketn

shakila bahar

Last edited by shakila bahar; 02-12-2008 at 03:12 PM.
Reply With Quote
Old 02-12-2008, 03:13 PM
MegaMandy MegaMandy is offline
Junior Member

Default =( .Tja!

Quote:
Originally Posted by shakila bahar View Post
Nasrin:
Quote:
Originally Posted by shakila bahar View Post
"Maar oke,u hebt kritiek op de dames die hier lid zijn en gaat er glijk vanuit dat ze allemaal afghaans zijn(weer snelle conclusie getrokken)"

Nasrin: Ik ben helemaal blij voor u dat u uit de kast ben gekomen en heb er bewondering voor dat u het binnen de Afghaanse cultuur bekend maakt als Afghaan zijnde,ook al is het misschien enkel electronisch"

Waarom denk je dat Sabour afghaan is? het niet een voorbarige conclusie???
Nu ben je wel een verklaring schuldig.
Het is zo spijtig,dat wanneer iemand het met iemand anders niet eens is, die gene probeert onderuit te halen zonder ff de duiveltje op zijn schouder te negeren. Goed hoe ik tot die conclusie ben gekomen kunt u in de post van beste meneer Saboor zelf lezen!
Quote:
Originally Posted by Saboor View Post
Beste jawanan
Ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik moet ook bekennen dat ik enorm opgelucht ben met het feit dat ik hier gewoon mezelf kan zijn.
Ik had het zelfs van de jongeren niet verwacht, dat zij het zo gewoon zullen vinden. Om de door jullie gestelde vragen te beantwoorden. Ik ben het met Ariana eens dat men niet kan kiezen om homo te zijn of niet. Je bent het of je bent het niet.
Om het bij mezelf te houden, toen ik in Afghanistan was had ik het een paar keer met jongens gedaan, maar toen dacht ik misschien komt het door de sociale druk en gebrek aan vrouwen. Echter toen ik naar Nederland kwam waar ik uiteindelijk en echt een keuze kon maken tussen de vrouwen of mannen. Ik heb dan voor mannen gekozen.

In het begin was het natuurlijk wel heel erg wennen, want die trots gevoelens kwamen steeds op. De rol van de samenleving, de naam en eer van mijn familie, mijn geloof etc. Maar het is mijn uiteindelijk gelukt, om een Afghaan te blijven en tegelijkertijd een homo en moslim te zijn.
Dank Saboor

Quote:
"Maar mocht u ooit de ware vinden of als u die al hebt gevonden en besluiten om ergens uit verwegistan een kind vandaan te adopteren onder de norm van: ” ik heb ook recht op een kind en dat kind zal het hier bij mij beter hebben” of op een ander manier een kind willen om een gezin gevoel te krijgen en het gevoel hebben dat u de zelfde rechten hebt als een heteroseksuele koppel/gezin"

Dit is het hoogte punt van hypocrisie. Meer kan ik niet zeggn. ga nu niet een slappe excuse brengen van normaal negeer ik zo'n opmerking want we weten al wat dat beteketn

shakila bahar
Het is dat ik een redelijk aardig en lief persoon ben en het u vergeef dat u moeite hebt met begrijpend correct lezen en na mijn smeek gebeden als nog mij persoonlijk aanvalt.haha.Maar goed ja dan ben ik maar een hypocriet voor u!

..
When you have awoken from all the dreams broken
Come and dance with me, dance with me into the colors of the dusk
Dance with me in the colors of the dusk
..
When you again start hoping with your arms wide open
Come on, dance with me, dance with me into the colors of the dusk
And all will be right, dancing like water with the light
Dance with me, won't you dance with me into the colors of the dusk?

Last edited by MegaMandy; 02-12-2008 at 03:29 PM.
Reply With Quote
Old 03-12-2008, 03:03 AM
Spinoza Spinoza is offline
Junior Member

Sabor

Ik begrijp je helemaal niet. Je mag een homo zijn en dat ben jij ook. ik ben blij dat er ook Afghaanse homo's bestaan die ruiterlijk en ongezouten hun geaardheid openbaren en verdedigen. Homorechten zijn mensenrechten dat is mijn standpunt. Maar een ding bevat ik niet. Waarom wil je homo en moslim blijven/zijn? Islam heeft geen patent op god. Er zijn genoeg, tolorante, religies of stromingen die jouw homoseksualiteit accepteren, en jou als gegeven beschouwen en niet jouw geaardheid. Bovendien, je kunt god altijd als een los abstractie zien, dus zonder al dat rituelen en getoeter van het eerste uur. Met andere woorden, je kunt altijd de vriend van god blijven, daarvoor heb je geen religies nodig!
Reply With Quote
Old 04-12-2008, 02:20 AM
SardarBasir SardarBasir is offline
Junior Member

Beste Saboor,

Ik zal niet meer denken dat ik je situatie begrijp omdat me echt niet kan voor stellen hoe het is om zo verstoot te worden. Ik vind het gewoonweg barbaars. Dat verandert niets aan het feit dat ik het erg naar voor je vind. Maar je komt als een sterk persoon over en het leven heeft de neiging om door te gaan.

Beste Nasrin,

Er is gelukkig niets filosofisch aan mij. Ik zal eerlijk toegeven dat later mezelf afvroeg of mijn vraag wel gepast was. Ik vroeg me af wat het zou betekenen als ieder individu homoseksueel zou worden. Ik doelde niet op de laatste trends, daar weet ik ook weinig vanaf. Ik weet wel dat er vaak ugs worden gedragen. Lesbiennes zijn trouwens ook homoseksueel. Hoe durf je trouwens mij gemeen te noemen terwijl jij zijn kinderwens afkeurt. Jij wilt toch ook een kind? Dergelijke gevoelens heeft hij ook. The cookiemonster heeft hier iets grappigs over geschreven. Als jij tegen adoptie door homoparen bent is dat jou keus, maar zelfs Bas van der Vlies zou niet zo brutaal zijn om dat iemand zo direct te zeggen.
Reply With Quote
Old 04-12-2008, 05:58 PM
MegaMandy MegaMandy is offline
Junior Member

Beste SardarBasir,

Dat van lesbiennes was een grapje,(ik heb inmiddels besloten om op te houden met mijn grappen die niemand begrijpt =( .) maar terug komend over mijn brutaliteit.

Wat is er zo brutaal aan mijn mening?Ik geef mijn mening over een bepaald onderwerp.die recht heb ik toch onder de norm vrijheid van "onzin uiting" waar ik het constant over heb?
En misschien kan Bas van der Vlies wel wat van mij leren, waarom niet direct zijn tegen iemand?wat is daar mis mee? Je kan er alleen sterker van worden en beginnen na te denken over je eigen handellen en keuzes? Je wordt gedwongen om na te denken over aspecten waar je anders niet stil bij zou staan. Kunt u mij uitleggen wat daar fout aan is?

Ik vind het eerder erger dat mensen hier over iemands eigen geaardheid en eigen keuze voor religie zitten te discussi?ren en zich daar zorgen om maken dan over adoptie van (andersman)kinderen.

Ik heb altijd geleerd dat religie een individuele keuze is en geen maatschappelijke keuze. Maar blijkbaar zijn vele hier die daar anders over denken.

Iemand opent een onderwerp en wilt daar over hebben en ons mening over weten,dat er bepaalde mensen tegen of met hem eens zijn moet hem niet veel uitmaken en moet hij eigenlijk gewoon s'avonds rustig nog kunnen slapen. Want het zijn enkel meningen van onbekenden!

En dat ik mijn mening bekend maak betekent niet dat ik eis dat enig persoon daar in met mij eens moet zijn. En tegelijk houdt dat ook niet in dat ik alleen omdat iemand homo is en een kind neemt ik die gene niet wil kennen en/of andere absurde gedachten heb.

Ik vind me zelf een redelijk tolerant persoon en ben dankbaar dat ik deze eigenschap heb. Maar ik ben tegelijkertijd ook een mens en ik kan ook niet alles goed keuren. Zoals ik al aangaf wil ik best de discussie aan gaan en het kan zijn dat meneer Saboor mij van kan overtuigen dat ik ongelijk heb.

We zijn tenslotte allemaal mensen met allemaal ons eigen bagage die constant in beweging is.

Gr.

..
When you have awoken from all the dreams broken
Come and dance with me, dance with me into the colors of the dusk
Dance with me in the colors of the dusk
..
When you again start hoping with your arms wide open
Come on, dance with me, dance with me into the colors of the dusk
And all will be right, dancing like water with the light
Dance with me, won't you dance with me into the colors of the dusk?

Last edited by MegaMandy; 04-12-2008 at 06:36 PM.
Reply With Quote
Old 06-02-2009, 01:23 PM
Rameen Rameen is offline
Junior Member

Beste mensen,

Het leukste van deze forum is dat er op een volwassenen manier gecomuniseerd word met elkaar.

Saboor

Ik vind je dapper dat je zo eerlijk toegeeft.

Mijn mening is over kinderen adopteren: Een kind heeft en ma en pa nodig ik bedoel als hij opgevoed wordt door 2 heren is de kans groot dat die later ook een vriendje gaat nemen in plaats van een vriendinnetje.
Reply With Quote
Old 13-12-2009, 10:36 PM
maida maida maida maida is offline
Junior Member
Amsterdam

beste saboerjaaannnn,
je moet je sexuele geaardheid niet verwarren met je geloof, en mensen die zegge dat je allemaal nare dingen moet doen met homos die zijn naar mijn mening niet goed wijs. ik zeg nadrukkelijk naar mijn mening want ik heb me niet verdiept over dit onderwerp in de islam. maar ik kan me niet voorstellen dat onze barmhartige allah mensen iets kwaads toenwenst alleen om het feit dat ze homo zijn. so dont worry and be yourselfe.en denk zeker niet dat jij de enige bent in de moslim gemeenschap die homo is. het feit dat jij er vooruit komt is al een stimulance voor andere homos om zich ook te accepteren en tevreden zijn over hun geaardheid.
Reply With Quote
Old 03-02-2010, 05:07 PM
Nila Nila is offline
Junior Member
Amsterdam

Salaam Saboor jan,

Je hebt absoluut gelijk. Het is vooral de Afghaanse jongeren die de illusie hebben tolerant te zijn, zo lang degene niet onze eisen broer. zus, nicht/neef, oom/tante, vriendin/vriend, buurjongen-,meisje is vinden we het 'prima' wie je bent. Op het moment dat het te dichtbij komt dan moeten we daar afstand van nemen want anders krijgen we dezelfde stempel en zijn we onze goede naam kwijt. Dus dan maar afstand nemen zoals bij jou helaas het geval is.

De werklijkheid is zo dat wij (jongeren) ondanks onze gedeeltelijke westerse normen en waarden toch geketend zijn aan de tradities, meningen van een collectivistiche cultuur waar we een onderdeel zijn. Idereen behoort tot een familie of je het wil of niet, of je met hen eens bent of niet...je bent daar een onderdeel van en je naam is daaraan verbonden. Dus we moeten niet net gaan doen alsof we zo vrij zijn om mensen ALTIJD in hun waarden te laten!!

Het spijt mij dat je je familie kwijt bent, het spijt me dat mensen je de weg naar islam willen wijzen vanwege je geaardheid, het spijt me dat mensen voor je denken te kunnen bepalen of je in hemel of hel terecht komt, het spijt mij dat mensen je niet accepteren voor wie je bent, het spijt me dat mensen denken voor jou alles te kunnen bepalen vanwege je keuzes...

Veel liefs
Nila
Reply With Quote
Old 08-02-2010, 05:10 PM
Potino Potino is offline
Junior Member
Amsterdam

Ik vind dat iedereen vrij moet zijn in wel of niet een HOMO accepteren in zijn familie of vriendenkring.

Ik heb er absoluut geen behoefte aan een vriend die mogelijk zit te geilen op mij. NEE, DANKJEWEL.

Saboor, het spijt me, maar je hebt gewoon pech. Sommige mensen worden blind geboren, andere belanden op de rolstoel door een ongeluk.. Allemaal pech hebbers, net als mensen die homoseksueel worden geboren. Leer ermee leven, Saboor

Last edited by Potino; 08-02-2010 at 05:14 PM.
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 12:28 AM
Mulla Nasrudin Mulla Nasrudin is offline
Junior Member
Amsterdam

Beste Saboor

Naar mijn mening heeft Mohammad Ali Moamen het heel duidelijk uitgelegd,en ben met hem het eens.Wij mensen maken fouten maar als wij het verder bewust voortzetten wordt het dan een zonde!
je mag natuurlijk zich moslim noemen,dat is jou eigen zaak,maar volgens Koran zit je verkeerd,als een medemens hebben wij geen recht om je te vooroordelen voor de keuze die je hebt gemaakt.Uiteindelijk moet je je verantwoorden voor je daden bij Allemachtige en moge Hij je helpen om afstand te nemen van wat Hij verboden heeft verklaard voor je eigen best wil!
Veel sterkte!

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules